wtorek, 13 czerwca 2017

Za zamkniętymi drzwiami - B.A. Paris [RECENZJA]

Witam moi czytelnicy! Dziś przychodzę do Was z recenzją książki "Za zamkniętymi drzwiami- B.A Paris". Od momentu kiedy zobaczyłam tę książkę pomyślałam "MUSZE JĄ MIEĆ". Jest to kolejna książka, którą mam w domu i dostałam na urodziny <3 Jestem zadowolona, że mam ją w domu bo wiem, że będę do niej powracać. No i oczywiście urzekła mnie okładka! 


Tytuł : Za zamkniętymi drzwiami 
Tytuł oryginału : Behind closed doors
Autor : B.A Paris
Tłumaczenie : Janusz Ochab 
Wydawnictwo : Albatros 

Opis : 

Wszyscy znamy takie pary jak Jack i Grace: on jest przystojny i bogaty, ona czarująca i elegancka. Chciałoby się poznać Grace nieco lepiej, ale to niełatwe, bo Jack i Grace są nierozłączni. Niektórzy nazwaliby to prawdziwą miłością. 

Wyobraź sobie uroczystą kolację w ich idealnym domu, miłą konwersację, kolejne kieliszki dobrego wina. Oboje wydają się w swoim żywiole. Przyjaciele Grace chcieliby zrewanżować się lunchem w przyszłym tygodniu. Ona chętnie przyjęłaby zaproszenie, ale wie, że nigdy z nimi nie wyjdzie. Ktoś mógłby spytać, dlaczego Grace nigdy nie odbiera telefonów, nie wychodzi z domu, a nawet nie pracuje. I jak to możliwe, że gotując tak wymyślne potrawy, w ogóle nie tyje? I dlaczego w oknach sypialni są kraty? Doskonałe małżeństwo czy perfekcyjne kłamstwo?

źródło : lubimyczytac.pl




Historia zaczyna się przepięknie. Przyjęcie u Grace i Jacka. Czworo przyjaciół, stół pełny jedzenia, wręcz idealnie. Przyjaciele podziwiają Grace, że jest nad wyraz wybitna : w gotowaniu, malowaniu i prowadzeniu pięknego ogrodu. Przyjaciele uważają Grace i Jacka za idealną parę, która jest nie rozłączna. 

Inaczej : Grace idealna pani domu, perfekcyjna, doskonała kucharka.
Jack przystojny, zapracowany mężczyzna, nie odstępuje żony na krok. 
Przyjaciele uważają ich za idealną parę, "wszędzie razem, nigdzie osobno". Każdy zazdrości im tak idealnego i prostego życia.

W dalszej części poznajemy Grace, która nie miała łatwo w życiu. Ma siostre, która choruje na Zespół Downa. Dziewczynka ma na imię Millie i jest tak urocza, że chciało by się ją poznać osobiście (gdyby nie była fikcyjna). Zauroczyła mnie. Poznajemy później Jacka, który jako jedyny mężczyzna w życiu Grace zainteresował się nią wiedząc, że ma chora siostre. Wszystko zaczęło się układać wspaniale, plany na przyszłość, plany dotyczące opieki nad Millie i ślub. Lecz co z tego wszystkiego wynikło? Jakie życie tak na prawde było Grace, Jacka i Millie?


Nie będę wchodzić za bardzo w fabułę bo myśle, że sami powinniście zapoznać się z tą książką. 

Perfekcyjna para? 
Doskonałe małżeństwo?
Czy Idealne kłamstwo?

Te trzy główne pytania są idealnie dobrane do całości książki. To co autorka stworzyła jest doskonałe. W tym utworze mamy łączenie przeszłości z teraźniejszością, ale to w jaki sposób przedstawiła autorka jest fantastyczne, już tłumacze. Kiedy czytamy np. to co się dzieje w teraźniejszości i jest ten najważniejszy, najbardziej emocjonujący moment autorka go nie kończy i przeskakujemy na przeszłość i napięcie w nas wzrasta. Ciekawość tego co działo się w teraźniejszości jest taka mocna, że czytamy to w mgnieniu oka. Co więcej, gdy już czytasz przeszłość dzieje się to samo, autorka urywa mocny moment a ty powracasz do tego poprzedniego mocnego ale już myślisz o tamtym. Ciężkie do zrozumienia? To jak najszybciej musicie sami  się przekonać w jak niezwykły sposób autorka wykreowała ten thriller. 

Kolejnym plusem tej książki jest to, że w końcu widzę logiczne myślenie! Brawo dla autorki! Rozważa różne możliwości, co w książkach jest tego znacznie mało. Zawsze gdy jakiś bohater coś postanowi to to robi a tu nie. Tu mamy rozważnie różnych możliwości. Kolejna sprawa jaka mi się w tej książce podobała to "błędy", w sensie ludzkości. To jak czasami błędy popełniała Grace to uświadamiałam sobie "jejku też bym tak zrobiła lub pomyślała" ale bohaterka w końcu zrozumiała swoje błędy i wtedy pojawia się te "logiczne myślenie". Wiem , że troche niezrozumiale pisze ale mam nadzieję, że ktoś zrozumie. 


Co do bohaterów to przyznam, że każdy w jakiś sposób mi się spodobał. Ale najbardziej przykuła moją uwagę Esther. Jeżeli jesteście ciekawi kto to jest to zapraszam do przeczytania książki! 

Jedyna rzecz jaka mi się nie spodobała w tej pozycji to to, że było zbyt mało drastycznych scen. Ale to tak na marginesie. 

Książka trzyma mocno w napięciu, ja przez połowę książki i pod koniec nie wiedziałam co mam ze sobą zrobić. Tak mnie emocje trzymały, że miałam ochotę przewinąć już strony na sam koniec. Końcówka bardzo trzyma w napięciu i aż sam czytelnik ma w sobie  strach. W tej książce bardzo wczułam się w rolę Grace i strasznie przeżywałam. Po przeczytaniu książki miałam ją cały czas w głowie i moje myśli tylko krążyły w jedno stwierdzenie "o matko, co to było".  Zakończenie było doskonałe,w jakimś stopniu wiedziałam, że tak się zakończy ale słowa jakie dobrała autorka to aż miałam ciarki na całym ciele. 


Bardzo ale to bardzo dobry thriller. Z całego serca polecam, kolejny raz! Zwłaszcza osobą,  które lubią tego rodzaju książki. Moja ocena to ↓ A wy jak ją oceniacie? Czytaliście? A może macie dopiero plany? Dajcie znać. 
Ocena 
10/10 - Wspaniała! <3 


24 komentarze:

  1. Czytałam, jest rewelacyjna, trzymała mnie w napięciu do ostatnich stron :D Też uważam, że to bardzo dobry thriller i polecam wszystkim, którzy lubią takie wstrząsające historie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Cieszę się, że na Tobie wywarła takie dobre wrażenie jak na mnie :D

      Usuń
  2. Czytałam i również byłam pod wrażeniem! Godna polecenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Tobie też się podobała :)

      Usuń
  3. Widziałam ją kilka razy w księgarniach, ale nie wiedziałam, że może być aż tak interesująca! Zapoznam się z tą pozycją - nawet w to nie wątpię!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawi mnie ta książka. Mało drastycznych scen? Idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana gwarantuję że Ci się spodoba :D

      Usuń
  5. Dużo dobrego słyszałam o tej książkę więc pewnie się skuszę. Nie ma chyba idealnych małżeństw, a te, które dużo robią na pokaz przeważnie coś ukrywają.
    Ps. Uważaj na ogonki, czasem ą jest tam gdzie nie powinno, a a tam gdzie powinno być ą ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana. ;* Od dawna mam z tym problem.. Musze w końcu coś z tym zrobić. :/

      Usuń
  6. Ciągle chodzi za mną ta książka ale gdy już jestem w księgarni to o niej zapominam;/ Musze się w końcu zebrać i ją przeczytać.

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapisz sobie gdzieś :D Bo jest świetna. :)

      Usuń
  7. Mam w planach, ale jakoś ciągle mi nie po drodze z nią. Ale się kiedyś skuszę na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, nie ma co zwlekać :D

      Usuń
  8. Czytałam. Bardzo mi się podobała, po prostu nie mogłam się od niej oderwać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopiero jest w planach i liczę na to, że spodoba mi się tak bardzo jak tobie :d

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  10. Sluszałam już tyle pozytywnych opinii, że nie dałoby się przejść obok tej książki obojętnie! Nie czytam dużo thrillerów, ale może to dobry powód aby po nie sięgnąć! :D

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jak najszybciej kochana! Thrillery są świetne <3 A zwłaszcza ten. :D

      Usuń
  11. Czekam na nią w kolejce w bibliotece!

    OdpowiedzUsuń

Do czytelnika:

Jeżeli podoba Ci się mój blog zostaw po sobie jakiś ślad. Komentarz lub +1 jest dla mnie ogromną motywacją na dalsze działanie, a przy okazji zostaw link do swojego bloga.